ÁSZF
Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
az Housing & Trading Kft. által a 8638 Balatonlelle, Mátyás utca 1. szám alatt található Helka Apartmanház bérlete vonatkozásában
Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák a Housing & Trading Korlátolt Felelősségű Társaság (rövidített cégnév: Housing & Trading Kft., székhely: 2730 Albertirsa Nagyváradi utca 39., cégjegyzékszám: 13 09 239648, adószám: 23891401-2-13; a továbbiakban: „Szolgáltató” vagy „Housing & Trading”) mint szolgáltató által működtetett és bérbeadandó 8638 Balatonlelle, Mátyás utca 1. szám alatt található Helka Apartmanház bérletére és használatára vonatkozó rendelkezéseket és a kapcsolódó egyéb szabályokat, előírásokat.
A Szolgáltató elérhetőségei:
– székhely (postacím): 2730 Albertirsa Nagyváradi utca 39.
– telefonszám: +36-20/236-1800
– e-mail cím (elektronikus levelezési cím): helka@anyapartments.hu
– bankszámlaszám: 11742551-20004587 (OTP Bank)
A Szolgáltató kifejezetten tájékoztatja a Bérlőt arról, hogy amennyiben a jelen ÁSZF alapján a Szolgáltató és a Bérlő között szerződés jön létre, annak alapján a Bérlő részéről fizetési kötelezettség keletkezik.
- ÁSZF HATÁLYA ÉS CÉLJA
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák a Szolgáltató (mint szálláshely szolgáltató) által működtetett és bérbeadandó 8638 Balatonlelle, Mátyás utca 1. szám alatt található Helka Apartmanház (a továbbiakban: „HELKA”) bérletére és használatára vonatkozó rendelkezéseket és az ezekkel kapcsolatos általános szerződési feltételeket.
1.2. Az ÁSZF a Szolgáltató, mint bérbeadó és a HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját kibérlő személy (vagyis a Bérlő, akinek a fogalmát lásd alább) között létrejövő jogviszony általános szerződési feltételeit tartalmazza.
A jelen ÁSZF alkalmazásában Bérlőnek minősül azon személy, aki
- a helka@anyapartments.hu e-mail címre (a továbbiakban: „E-mail cím”) küldött üzenetével kifejezésre juttatja azon szándékát, hogy HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját bérbe kívánja venni (ideértve azt is, ha az e-mail váltások eredményeként lehet ezt megállapítani)
és/vagy
- a https://live.ipms247.com/booking/book-rooms-helkaapartmamhaz weboldalon (a továbbiakban: „Foglalási Weboldal”) keresztül foglalást ad le és ilyen módon juttatja kifejezésre azon szándékát, hogy HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját bérbe kívánja venni.
A Bérlő egyben megrendelőnek is minősül, így a jelen ÁSZF a Bérlőt egyes rendelkezésekben Megrendelőnek nevezi, a két fogalom azonos tartalmat jelent. A Szolgáltató rögzíti ugyanakkor, hogy pusztán azért, mert a jelen ÁSZF Bérlőnek nevezi a foglalást leadó személyt, ez önmagában nem jelenti azt, hogy a szerződés létrejött.
1.3. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: „Ptk.”) foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
1.4. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések és azok teljesítése közben használt nyelv a magyar nyelv. A Felek közötti szerződés nyelve a magyar.
1.5. Az általános szerződési feltételek a szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Az ÁSZF-et a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint a Szolgáltató minden esetben köteles a szerződés létrejöttét megelőzően a Megrendelő rendelkezésére bocsátani és elérhetővé tenni és lehetővé kell tennie, hogy a Megrendelő annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje.
A Bérlő a foglalás, bérlés véglegesítésével (lásd később) elismeri, hogy az ÁSZF-ben foglaltakat megismerte és magára nézve kötelezőnek fogadja el.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltatóra és az összes Bérlőre, valamint a Szolgáltató és a Bérlő között létrejött szerződés alapján a HELKA-t használó minden személyre is.
- SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTERJÖTTE ÉS TARTALMA, TECHNIKAI LÉPÉSEK
2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást, vagyis a HELKA-nak, illetve annak valamely apartmanjának kibérlését kizárólag elektronikusan, az 1.2. pont szerinti e-mailes megküldéssel (a továbbiakban ezen e-mail: „Megrendelő E-mail”) vagy az 1.2. pont szerinti Foglalási Weboldalon történő foglalás leadásával tudja igénybe venni. Erre tekintettel tehát nincs lehetőség a klasszikus értelemben vett regisztrációra a Szolgáltató weboldalán, a szerződés a Szolgáltató és a Bérlő között elektronikus üzenetváltás(ok) vagy a Foglalási Weboldalon leadott foglalási igény Szolgáltató általi visszaigazolásának eredményeképpen jön létre a lentiek szerint.
2.2. Megrendelő E-mailt küldeni a Szolgáltató felé az E-mail címre küldött e-mail üzenettel lehet, amelyben a Megrendelő egyértelműen kifejezi, hogy HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját bérbe kívánja venni.
2.3. A 2.2. pont szerinti Megrendelő által megküldött Megrendelő E-maillel a Szolgáltató és a Megrendelő között nem jön létre szerződés, a Megrendelő általi megrendelés, foglalás a Megrendelő által tett ajánlattételnek minősül. A Szolgáltató által a https://www.anyapartments.hu/ weboldalon (a továbbiakban: „Tájékoztató Weboldal”) és/vagy a Foglalási Weboldalon közzétett információk (ideértve különösen a megjelenített apartmanokat, szobákat és azok árait) nem minősülnek ajánlatnak, pusztán ajánlattételre történő felhívásnak.
2.4. A szerződés Megrendelő E-mailben történő megrendelés esetén az alábbiak szerint jön létre.
2.4.1. A Szerződés létrejöttéhez legalább az alábbi tárgykörökben való megállapodás (egyező akaratnyilvánítás) szükséges a Felek között:
– a kibérelni kívánt apartman pontos megjelölése
– a bérlés időszaka (-tól-ig)
– a bérlés ellenértéke, azaz a Szolgáltató megillető bérleti díj, díjazás
– azon személyek száma, akik a bérleti időszakban ténylegesen használni fogják a bérlet tárgyát (vagyis a vendégek számát)
– szükséges továbbá, hogy megjelölésre kerüljön a Megrendelő személye (legalább neve és lakóhelye).
A Felek egyéb egyedi, a jelen ÁSZF-től eltérő és/vagy azt kiegészítő feltételben is megállapodhatnak. Ha az általános szerződési feltétel és a szerződés más feltétele egymástól eltér, az utóbbi válik a szerződés részévé.
2.4.2. A szerződés létrejöhet
- az Megrendelő E-mail Megrendelő általi megküldésével és a Szolgáltató általi válaszüzenettel
- a Megrendelő E-mail Megrendelő általi megküldésével és a Szolgáltató általi válaszüzenettel, továbbá a válaszüzenetre adott megrendelői válasszal vagy
- az Üzenet Megrendelő általi megküldésével és a Szolgáltató általi válaszüzenettel, továbbá a visszaigazolásra adott megrendelői válasszal és további üzenettel/üzenetváltással (üzenetváltásokkal)
amennyiben ezekből egyértelműen kitűnik a felek szándéka és szerződéses akarata.
2.4.3. A Felek között a szerződés kizárólag elektronikus levelezés, illetve azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszközzel tett címzett nyilatkozatok útján jön létre.
A szerződésnek minden esetben részét képezi a jelen ÁSZF, azt tehát a Megrendelő kifejezetten elfogadja. A szerződés részét képezik továbbá az üzenetváltásokban megjelölt rendelkezések.
2.4.4. A szerződés létrejöttét a Szolgáltató köteles visszaigazolni. E körben a Felek rögzítik, hogy a visszaigazolás során a Szolgáltató megjelöli a 2.4.1. pont szerinti adatokat és a Felek között az ÁSZF-től esetlegesen eltérő megállapodást. A Felek akkor is a szerződés részének tekintik a jelen ÁSZF-et, ha arra a visszaigazolásban a Szolgáltató nem hivatkozik.
Ezen visszaigazolás tartalmát a Megrendelő köteles ellenőrizni. Ha a visszaigazolás tartalma a Megrendelő szerződési akaratától eltér, és az eltérést a Megrendelő három napon belül nem jelzi vagy nem kifogásolja vagy a 2.4.6. pont egy bekezdésében jelzett magatartást tanúsítja, akkor a Szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó (azzal, hogy az előbbiek szerint annak az ÁSZF akkor is része, ha arra nem utal külön a Szolgáltató). Ennek megfelelően tehát amennyiben a Megrendelő bármilyen fizetést teljesít a Szolgáltató részére, az úgy tekintendő, hogy a visszaigazolásban szereplő tartalmú szerződést nem kifogásolja.
2.4.5. A Szolgáltató azon e-mail címre küldi meg üzeneteit, amelyről a Megrendelő a Megrendelő E-mailjét megküldte; ettől eltérő e-mail cím megjelölése nem lehetséges a Megrendelő részéről, ugyanakkor ez természetesen nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a Megrendelő más elérthetőségről ismét elküldje Megrendelő E-mailjét.
A Felek megállapodnak abban, hogy a Szolgáltató által a Megrendelő előbbi e-mail címére megküldött e-mail üzenete a Megrendelő által az elküldést követő 5 percen belül hozzáfértnek minősül akkor is, ha azt a Megrendelő nem nyitja meg vagy esetlegesen az e-mailt azért nem lehet kézbesíteni, mert a Megrendelő postafiókja megtelt vagy az a Megrendelő spam fiókjába került. Hasonlóképpen a Megrendelő felelőssége, hogy az e-mail fiókjába be tudjon lépni, tehát nem mentesíti az adott felet az, hogy a felhasználói fiókjába önhibájából nem tud belépni.
2.4.6. E körben a szerződéses akarat ráutaló magatartással történő kifejezésének (és ilyen módon a fentiek alkalmazásában üzenetnek) minősül Megrendelő azon magatartása is, hogy a szerződéses ellenértéket vagy annak bármely részét banki átutalással megfizeti a Szolgáltató részére. Ezen magatartások egyidejűleg az ÁSZF elfogadásának is minősülnek és annak tudomásul vételének, hogy a jelen ÁSZF a szerződés részét képezi.
2.5. A szerződés Megrendelő által a Foglalási Weboldalon történő megrendelés esetén az alábbiak szerint jön létre.
2.5.1. A Foglalási Weboldalon keresztül történő bérlési szándék, foglalás leadása olyan módon történik, hogy a Foglalási Weboldalon a Megrendelő megjelöli a kibérelni kívánt apartmant, a bérlés időszakát (-tól-ig) és a vendégek számát (tehát ahány személy használni kívánja a bérlet tárgyát). A Foglalási Weboldalon és/vagy a Tájékoztató Weboldalon szereplő árak nem jelentenek a Szolgáltató által tett ajánlatot, csak ajánlattételre történő felhívást.
A Foglalási Weboldalon keresztül történő foglalási szándék leadásával a Bérlő egyértelműen kifejezésre juttatja azon szándékát, hogy a HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját bérbe kívánja venni a foglalás során megadott adatokkal.
2.5.2. A szerződés a Szolgáltató általi visszaigazolással jön létre, amelyet e-mailben küld meg a Megrendelő által megadott e-mail címre.
2.5.3. A Felek között a szerződés kizárólag elektronikus kommunikációs eszközzel tett címzett nyilatkozatok útján jön létre.
A szerződésnek minden esetben részét képezi a jelen ÁSZF, azt tehát a Megrendelő kifejezetten elfogadja. A szerződés részét képezik továbbá a Szolgáltató visszaigazolásában megjelölt rendelkezések is.
2.5.4. A szerződés létrejöttét a Szolgáltató köteles visszaigazolni. E körben a Felek rögzítik, hogy a visszaigazolás során a Szolgáltató megjelöli a 2.4.1. pont szerinti adatokat. A Felek akkor is a szerződés részének tekintik a jelen ÁSZF-et, ha arra a visszaigazolásban a Szolgáltató nem hivatkozik.
Ezen visszaigazolás tartalmát a Megrendelő köteles ellenőrizni. Ha a visszaigazolás tartalma a Szerződéstől (a Megrendelő szerződési akaratától) eltér, és az eltérést a Megrendelő három napon belül nem jelzi vagy nem kifogásolja vagy a 2.5.6. pont egy bekezdésében jelzett magatartást tanúsítja, akkor a Szerződésre a visszaigazolás tartalma az irányadó (azzal, hogy az előbbiek szerint annak az ÁSZF akkor is része, ha arra nem utal külön a Szolgáltató). Ennek megfelelően tehát amennyiben a Megrendelő bármilyen fizetést teljesít a Szolgáltató részére, az úgy tekintendő, hogy a visszaigazolásban szereplő tartalmú szerződést nem kifogásolja.
2.5.5. A Szolgáltató azon e-mail címre küldi meg üzeneteit, amelyet a Megrendelő a foglalás leadása során megjelölt; ettől eltérő e-mail cím megjelölése nem lehetséges a Megrendelő részéről, ugyanakkor ez természetesen nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy a Megrendelő más e-mail cím megadásával ismét foglalást adjon le.
A Felek megállapodnak abban, hogy a Szolgáltató által a Megrendelő előbbi e-mail címére megküldött e-mail üzenete a Megrendelő által az elküldést követő 5 percen belül hozzáfértnek minősül akkor is, ha azt a Megrendelő nem nyitja meg vagy esetlegesen az e-mailt azért nem lehet kézbesíteni, mert a Megrendelő postafiókja megtelt vagy az a Megrendelő spam fiókjába került. Hasonlóképpen a Megrendelő felelőssége, hogy az e-mail fiókjába be tudjon lépni, tehát nem mentesíti az adott felet az, hogy a felhasználói fiókjába önhibájából nem tud belépni.
2.5.6. E körben a szerződéses akarat ráutaló magatartással történő kifejezésének (és ilyen módon a fentiek alkalmazásában üzenetnek) minősül Megrendelő azon magatartása is, hogy a szerződéses ellenértéket vagy annak bármely részét banki átutalással megfizeti a Szolgáltató részére. Ezen magatartások egyidejűleg az ÁSZF elfogadásának is minősülnek és annak tudomásul vételének, hogy a jelen ÁSZF a szerződés részét képezi.
2.6. A Szerződés létrejötte esetén annak lényeges jellemzői az alábbiak:
- A szerződő felek a Szolgáltató, mint bérbeadó és a Megrendelő mint bérlő.
- A szerződés fajtája bérleti szerződés.
- A szerződés tárgya a HELKA, illetve annak valamely apartmanja Szolgáltató általi bérbeadása és a Bérlő általi bérbevétele
- A Megrendelő által fizetendő ellenérték a Felek által megállapodott bérleti díj.
- A szerződés nyelve a magyar. A Szolgáltató tekintetében magatartási kódex nincsen.
- A Szolgáltató a szerződésből eredő, a HELKA-nak, illetve annak valamely apartmanjának a Bérlő (és a szerződés alapján a HELKA-t, illetve annak valamely apartmanját használó személy) részére történő használatba adását a szerződésben kikötött időszakra (-tól-ig) nyújtja, figyelemmel a jelen ÁSZF-ben megjelölt feltételekre is.
2.7. A fentiek szerint létrejött szerződés egyoldalú módosítására a Megrendelő nem jogosult; további esetleges kérései ajánlattételnek minősülhetnek, amelynek elfogadásáról a Szolgáltató jogosult dönteni.
2.8. A szerződést a Szolgáltató a szerződésben megjelölt időszakban köteles teljesíteni, így a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy részben vagy egészben más időpontban biztosítsa a szolgáltatását (a bérlet tárgyának használatát), pl. áttegye másik időpontra a foglalást vagy azt „elcsúsztassa”.
III. FIZETÉSI FELTÉTELEK
3.1. A teljesítési hely 8638 Balatonlelle, Mátyás utca 1., vagyis a HELKA. Szolgáltató nem jogosult arra, hogy más ingatlanban biztosítsa a Bérlőt megillető használatot (amely nem zárja ki az 5.6. pont szerint más apartman biztosítását), ugyanakkor a Megrendelő sem jogosult arra, hogy másik ingatlant vagy apartmant jelöljön meg, amelyet vagy amelynek egy részét ki szeretné bérelni.
3.2. A Megrendelő az általa fizetendő ellenértéket az alábbiak szerint köteles megfizetni.
A Megrendelő köteles a szerződés fentiek szerinti létrejöttének Szolgáltató általi igazolását követő 3 napon belül megfizetni a Szolgáltatót megillető ellenérték 30 %-át (azaz harminc százalékát). A nevezett összeg megfizetését a Megrendelő a jelen ÁSZF-ben megjelölt bankszámlára történő átutalással köteles megfizetni, vagy amennyiben a Szolgáltató a szerződés létrejötte során más bankszámlaszámot jelöl meg, úgy ezen másik bankszámlára történő átutalással köteles a Megrendelő a fizetést teljesíteni.
Amennyiben az előző bekezdés szerinti határidőn belül a szerződéses ellenérték 30%-ának megfelelő összeg nem kerül jóváírásra a Szolgáltató bankszámláján, úgy kell tekinteni, hogy a szerződéstől a Megrendelő minden további jognyilatkozat nélkül elállt. Ezen elállási lehetőséget a Felek bánatpénz megfizetéséhez kötik, a bánatpénz összege a foglaló megfizetésével azonos, tehát ezen összegű bánatpénzt köteles a Megrendelő a Szolgáltató részére megfizetni.
A Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy az előbbi határidőben a jóváírásnak is meg kell történnie, így amennyiben az utalás hosszabb átfutási idejű (pl. a Bérlő külföldi bankszámláról utal vagy azonnali fizetési rendszerhez nem csatlakozott szolgáltató által), úgy az a jóváírás késedelmét okozhatja.
Abban az esetben, ha a Szolgáltatót megillető ellenérték 30 %-ának megfelelő összeget a Megrendelő a fenti határidőn túl fizeti meg, a Szolgáltató a megfizetést követő 8 napon belül jogosult arra, hogy az előbbi elállási nyilatkozatát visszavonja és arról tájékoztassa a Megrendelőt, hogy a szerződés hatályban van.
A Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben az előző bekezdések szerint a Szolgáltatót megillető ellenérték 30 %-ának megfelelő összeget a Megrendelő a 3 napos határidőn túl fizeti meg, de a Szolgáltató nem vonja vissza az elállási nyilatkozatát, úgy a megfizetett összeget bánatpénz jogcímén a Szolgáltató jogosult megtartani.
3.3. A Szolgáltatót megillető ellenérték fennmaradó részének megfizetése az alábbiak szerint történik.
Az ellenérték fennmaradó részét a Megrendelő legkésőbb a bérlet kezdési időpontjának napján köteles megfizetni a Szolgáltató részére azzal, hogy a bérlet tárgyának használatba vételének előfeltétele a teljes szerződéses ellenérték megfizetése. Banki átutalás esetén a bérlet kezdési időpontjában jóváírásra kell, hogy kerüljön az ellenérték fennmaradó része a Szolgáltató bankszámláján. E körben is felhívja a Szolgáltató a figyelmet arra, hogy az előbbi határidőben a jóváírásnak is meg kell történnie, így amennyiben az utalás hosszabb átfutási idejű (pl. a Bérlő külföldi bankszámláról utal vagy azonnali fizetési rendszerhez nem csatlakozott szolgáltató által), úgy az a jóváírás (és így a bérlet tárgyának használatba vételének a) késedelmét okozhatja.
Az ellenérték fennmaradó részét a helyszínen a Megrendelő jogosult SZÉP kártyával is kiegyenlíteni (a foglaló ugyanakkor a fentiek szerint kizárólag banki átutalással teljesíthető).
3.4. A Szolgáltatót megillető szerződéses ellenérték (bérleti díj) kizárólag a bérléssel érintett apartman bérleti díját foglalja magában (amely biztosítja a közös használatú részek közös használatát is), ideértve a közműhasználatot is.
A Szolgáltatót megillető szerződéses ellenérték (bérleti díj) nem foglalja magában
- az idegenforgalmi adót, amelyet a Megrendelő a helyszínen előzetesen köteles megfizetni a bérlet időtartamára a Szolgáltató felé (a megfizetés előfeltétele a bérlet tárgyának használatba vételére)
- ételek és italok költségét
3.5. A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatásról számlát állít ki a Megrendelő nevére. A Megrendelőtől eltérő szállítási név megadása esetén is a számla a Megrendelő nevére kerül kiállításra, tekintettel arra, hogy a szerződés vele jött létre.
A Megrendelő belegyezését adja elektronikus számla alkalmazásához és ahhoz, hogy a Szolgáltató elektronikus számlát állítson ki a Megrendelő részére.
3.6. A szerződéses ellenértéket és a szerződés alapján a Bérlő és/vagy a vendégek által fizetendő összegek megfizetése magyar forint pénznemben fizetendőek.
- A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE, MEGSZÜNTETÉSE
4.1. A szerződés megszűnése, megszüntetése körében irányadók a jelen ÁSZF más pontjaiban erre vonatkozó rendelkezések is.
4.2. A Szolgáltatót a szerződés létrejöttétől számított 5 munkanapig indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Ebben az esetben a Szolgáltató az esetlegesen Megrendelő által a Szolgáltató részére megfizetett valamennyi ellenértéket haladéktalanul köteles Megrendelő részére visszafizetni, ugyanakkor a Megrendelő ebben az esetben semmilyen kártérítésre vagy kártalanításra nem jogosult.
4.3. Amennyiben a Szolgáltató olyan megrendelést igazol vissza, fogad el, amelyben – akár adatbeviteli vagy informatikai hiba miatt, akár más okból – nyilvánvalóan nem a reális árat tükrözi (így különösen a nulla forintos vagy irreálisan alacsony bérleti díj megjelölése a Megrendelő részéről), úgy a Szolgáltató jogosult ezen szerződéstől egyoldalú nyilatkozatával elállni.
4.4. A Szolgáltató rögzíti, hogy mivel a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás tárgya szállásnyújtásra irányuló szerződés (amely nem lakáscélra irányul) és konkrét teljesítési idő kerül meghatározásra a szerződésben, a Megrendelőt a 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján nem illeti meg felmondási vagy elállási jog.
4.5. Amennyiben a 3.3. pontban foglalt határidőben a szerződéses ellenérték fennmaradó részét a Megrendelő nem fizeti meg a Szolgáltató részére (ideértve azt az esetet is, ha a Megrendelő és/vagy a vendégei meg sem jelennek a HELKA-ban), úgy kell tekinteni, hogy a szerződéstől a Megrendelő minden további jognyilatkozat nélkül elállt. Ezen elállási lehetőséget a Felek bánatpénz megfizetéséhez kötik, a bánatpénz összege a teljes szerződéses ellenérték, tehát ezen összegű bánatpénzt köteles a Megrendelő a Szolgáltató részére megfizetni.
4.6. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben a szerződés létrejött, a Szolgáltató a bérlet tárgyát – a szerződés hatályossága alatt – más személy részére nem jogosult bérbe adni és bérlehető apartmanként, szobaként megjelölni. Erre tekintettel a szerződéstől a Bérlő által történő elállás/felmondás esetén a Szolgáltató komoly bevételkiesést realizálhat, mivel nem tudja az apartmant, szobát hasznosítani, különösen igaz ez a bérleti időszakhoz minél közelebbi időpontban történő felmondás/elállás esetén.
Erre tekintettel a Megrendelő kizárólag az alábbi feltételekkel, az alábbiak szerint jogosult egyoldalú jognyilatkozatával megszüntetni a szerződést (köznapi értelemben véve „lemondani” a foglalást)
- amennyiben a lemondás a bérleti időszak kezdetéhez képest több, mint 21 nappal korábban történik, úgy szankció nélkül jogosult a Megrendelő a lemondásra, ez esetben a megfizetett foglaló is visszajár
- amennyiben a lemondás a bérleti időszak kezdetéhez képest visszafele számítottan 21 és 8 nap közé esik, a Megrendelő jogosult lemondani a foglalást, ugyanakkor ebben az esetben a Megrendelő a foglaló összegét elveszíti és azt a Szolgáltató jogosult megtartani
A bérleti időszak kezdetéhez képest 8 napon belül a Megrendelő kizárólag bánatpénz megfizetése mellett jogosult a szerződést egyoldalúan megszüntetni, a bánatpénz összege azonos a teljes szerződéses ellenértékkel. A bánatpénz tehát abban az esetben is fizetendő, ha a szolgáltatást a Megrendelő és/vagy vendégei nem veszik igénybe, hiszen a Megrendelő szerződés megszüntetése a szerződést megszünteti.
4.7. Amennyiben a Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használni jogosult személyek mindegyike a bérleti időszak lejártát követően végleges jelleggel elhagyja (ideértve különösen azon esetet, ha kicsekkolnak), úgy a Bérlő visszatérítésre nem tarthat igényt, ugyanakkor a Szolgáltató jogosult arra, hogy a bérlet tárgyát más személynek kiadja.
4.8. A Megrendelőt nem jogosítja fel a szerződés megszüntetésére és/vagy módosítására az, hogy az érdekkörében felmerülő bármely ok miatt a szerződéses szolgáltatást ő és/vagy vendégei nem vagy nem teljeskörűen tudják vagy kívánják igénybe venni (pl. valamelyik vendége jelezte számára, hogy mégsem jönne, Megrendelő más programot szervezett a bérleti időszakra, valamely rendezvény elmarad stb.).
A Megrendelő természetesen jogosult arra, hogy a bérleti szerződés módosítására vonatkozó igényét jelezze a Szolgáltató felé, ugyanakkor annak sem részben, sem egészben nem köteles a Szolgáltató eleget tenni, a Szolgáltató e körben saját belátása szerint jár el és dönt.
- EGYES FELELŐSSÉGI SZABÁLYOK, SZAVATOSSÁG
5.1. A Szolgáltatót nem terheli felelősség olyan kárért, amely abból ered, hogy a Megrendelő valamilyen adatot hibásan adott meg.
5.2. A Szolgáltató nem terheli felelősség olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a Megrendelőt, hogy csatlakozzon és/vagy belépjen az e-mail fiókjába, fiókjába. Szolgáltatót szintén nem terheli felelősség az olyan kárért, meghibásodásért, amely a Megrendelő által használt számítógép vagy más elektronikus készülék hibájára, vagy a Megrendelő internetszolgáltatója mulasztására vagy hibájára vezethető vissza.
5.3. A szerződés létrejötte során a Megrendelő által megadott adatokért a Megrendelő tartozik felelősséggel, ideértve az általa megjelölt vendégszámot és bérleti időszakot is. Erre tekintettel a Szolgáltató nem köteles semmilyen kompenzációra vagy visszatérítésre arra tekintettel, hogy bármely okból végül kevesebb vendég érkezett és/vagy a Megrendelő és/vagy vendégei a bérleti időszakot megelőzően elhagyják a bérlet tárgyát.
A Szolgáltató ugyancsak nem köteles semmilyen kompenzációra vagy kedvezmény adására abban az esetben, ha eleve kevesebb számú vendéget jelöl meg a Bérlő, mint ahány személyes az érintett apartman.
5.4. A Szolgáltatót nem terheli felelősség amiatt, hogy a bérlet tárgya nem felel(nek) meg a Megrendelő és/vagy harmadik személy ízlésének.
5.5. A Szolgáltató kizárja felelősségét:
– az internetes hálózatban történő működési hibáért, az e-mail címe (fiókja) használatának ezen hibákon alapuló akadályoztatásáért, zavaraiért és az ezekből adódó következményekért,
– valamely adat, vagy akár elküldött, akár fogadott e-mail elvesztéséért, meg nem érkezéséért, késlekedéséért és az ebből adódó következményekért,
– akár a küldő akár a fogadó oldalán a spam-szűrő túlzott aktivitása miatt a leveleknek Spam (levélszemét) stb. mappába kerüléséért, illetve az ebből adódó következményekért, esetleges elvesztésért, törlésért,
– valamely kommunikációs vonalban történő bármilyen meghibásodásért, akár a küldő, akár a fogadó oldalán, akár a közbeeső csatornák bármelyikén,
– bármely az ügylet során használt szoftver nem megfelelő működéséért,
– bármilyen rendszer vagy programhiba, rendkívüli esemény, vagy technikai hiba következményeiért.
5.6. Amennyiben a bérlet tárgyát képező apartman használatát a Szolgáltató bármely okból nem tudja biztosítani, jogosult arra, hogy másik apartman rendelkezésre bocsátásával teljesítse a szerződést abban az esetben, ha a másik apartman is legalább annyi személy, amely számú vendég a szerződésben szerepel. Ezen Szolgáltatói teljesítés és eljárás nem sérti a jelen ÁSZF 3.1. pontjában foglaltakat, tehát a jelen pont szerinti esetben a jelen pont felülírja a 3.1. pontnak a vonatkozó részét.
- A BÉRLET TÁRGYA, HASZNÁLAT SZABÁLYAI, KÁRTÉRÍTÉSI FELELŐSSÉG
6.1. A szerződés tárgy – a fentiekre is figyelemmel – a HELKA szerződésben meghatározott részének bérlete, amely szerződés a HELKA szerződésben meghatározott részét a Szolgáltató – üdülés céljára – bérbe adja, míg a Bérlő azt bérbe veszi.
A Felek a bérbe vett, a HELKA szerződésben meghatározott része a bérlet tárgya. A HELKA-ban alapvetően 9 apartmanrész található, amelyek mindenkori leírását a Tájékoztató Weboldal tartalmazza. A Felek eltérő megállapodásának hiányában a Bérlő a kilenc apartman valamelyikét jogosult bérbe venni.
6.2. A bérlet tárgyának meghatározása során egyértelműen megjelöltnek minősül a bérlet tárgya, ha abban megjelölésre kerül, hogy a szerződés melyik apartmanra vonatkozik.
6.3. A Szolgáltató a szerződésben szereplő bérleti időszakban köteles biztosítani a bérlet tárgyának kizárólagos használatát, továbbá a közösen használt területrészeknek a többi bérlővel, vendéggel (ideértve más apartman bérlőjét, vendégeit is) együtt történő közös használatát.
6.4. A Szolgáltató a szerződésben szereplő bérleti időszak kezdő napjától 14 órájától a záró napjának 10 órájáig köteles a használat biztosítására. Ennek megfelelően a Bérlő és vendégei a kezdő napon 14 óra előtt nem igényelhetik a használatba vételt („becsekkolást”), továbbá a záró napon legkésőbb 10 órakor kötelesek elhagyni a bérlet tárgyát és a HELKA-t, azaz kötelesek „kicsekkolni”.
Amennyiben a Bérlő és/vagy vendége (tehát a bérlet tárgyát használó személy) nem hagyják el az előbbiekben említett időpontban a bérlet tárgyát, a Bérlő köteles a Szolgáltató részére minden késedelemmel érintett megkezdett naptári nap után megfizetni a szerződéses ellenértéknek az egy napra eső díjának kétszeresének megfelelő mértékű használati díjat akkor is, ha a késedelem nem érinti az egész napot. A Bérlő az előbbi használati díj megfizetésére akkor is köteles, ha személyesen nem ő okozta a késedelmet, hanem valamely vendége.
6.5. A Bérlő és vendégei mind a kizárólagosan használt részeket, mind a közös használatú részeket kizárólag rendeltetésszerűen jogosultak használni.
A Bérlő és vendégei kötelesek mindenkor betartani a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező házirendben (a továbbiakban: „Házirend”) foglaltakat.
A Házirendnek és/vagy a jelen ÁSZF-nek a Bérlő és/vagy a vele érkező személyek, vendégek súlyos megszegése esetén a Szolgáltató jogosult arra, hogy a bérleti szerződést azonnali hatállyal felmondja, amely esetben a bérleti jogviszony megszűnik, vagyis a Bérlő és a vele érkező személyek, vendégek kötelesek a HELKA azonnali elhagyására. Ebben az esetben minden, a még hátralévő naptári nap után köteles a Bérlő megfizetni a szerződéses ellenértéknek az egy napra eső díjának megfelelő mértékű átalánykártérítést. E körben a Szolgáltató beszámítással élhet.
A Bérlő és a vele érkező személyek, vendégek kötelesek mindenkor betartani a vonatkozó jogszabályokban foglaltakat.
6.6. A Bérlő és vendégei a HELKA kertjében lévő medencét (a továbbiakban: „Medence”) kizárólag reggel 7 óra és este 22 óra között jogosultak használni. A Medence használata tilos olyan személyek részére, aki bármilyen alkoholos, kábítószeres vagy tudatmódosító szer bármilyen mértékű hatása alatt áll vagy nem tud úszni, nincs megfelelő vízijártassága.
6.7. Amennyiben a Bérlő és/vagy a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy bármilyen kárt okoz a Szolgáltató részére, azért a Bérlő a károkozó személlyel együtt egyetemlegesen felelős a Szolgáltató felé. A Bérlő tehát egyetemlegesen felelős a károkozó vendéggel a Szolgáltató felé, a Bérlő a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy által okozott károkért és általa fizetendő károk megtérítése iránt kifejezetten készfizető kezességet vállal, amely kezességet a Szolgáltató elfogad.
6.8. A Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy mindenkor köteles együttműködni a HELKA személyzetével és a többi, a nem a Szolgáltató és a Bérlő között létrejött szerződés alapján a HELKA-t vagy annak valamely részét használó személyek (pl. másik apartmant bérlő személy) békés üdülését szükségtelenül nem zavarhatja.
6.9. A szerződés alapján a bérlet tárgyát a Bérlőn kívül kizárólagosan a szerződésben meghatározott számú személy használhatja (a kizárólagos használatú apartmant ideértve, de ide nem értve a más apartmanok bérlőjével és egyéb vendégekkel közösen használni jogosult részeket). Amennyiben a szerződésben meghatározottnál nagyobb létszámú személy (ide nem értve a még meg nem született méhmagzatot) kívánja használni a bérlet tárgyát, a Szolgáltató jogosult megtagadni a bérlet tárgyának használatba adását.
6.10. A Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy tudomásul veszik, hogy a HELKA más részeit a Szolgáltató jogosult harmadik személy(ek) részére bérbe adni, ennek megfelelően a HELKA-ban más vendégek is lesznek (lehetnek).
6.11. A Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy a közös használatú részeket csak a többi vendégre való tekintettel jogosult használni. Ennek megfelelően a Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy nem jogosult semmilyen kártérítésre vagy az ellenérték csökkentésére arra tekintettel, hogy a közös használatú részekben lévő dolgot azért nem tudja használni, mert azt más vendég használja.
6.12. A Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét a más vendégek (ideértve a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személyt is) magatartásáért.
A Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét a Bérlő és/vagy a vendégek értéktárgyainak megrongálódása, eltűnése, elvesztése vagy ellopása vonatozásában, e körben tehát a Szolgáltató nem kötelezhető kártérítésre vagy kártalanításra. A Szolgáltató értékpapírokat, készpénzt és egyéb értéktárgyakat megőrzésre nem vesz át, ezeket a Megrendelő és a vendégek saját felelősségükre hozzák be a HELKA-ba.
A HELKA-hoz tartozó parkoló őrzéséről a Szolgáltató nem köteles gondoskodni, a gépjárműveket a Bérlő és a vendégek saját felelősségükre és saját kockázatukra jogosultak elhelyezni.
6.13. Amennyiben a Szolgáltató részére a teljes ellenérték nem került megfizetésre, akkor is jogosult megtagadni a szerződés alapján – a Bérlőn kívül – a bérlet tárgyát használni kívánó személy részére a bérlet tárgyának használatát, ha a nevezett vendég a Bérlő részére az ellenértéket megfizette. Azaz a Bérlő és a Bérlő vendégei (Bérlővel együtt érkező személyek) közötti elszámolás a Bérlő és vendégei belső ügyletébe tartozik.
6.14. A Bérlő és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használó személy tudomásul veszik, hogy a HELKA-ban kamerarendszer működik, a kamerás megfigyeléssel érintett területeket és a kapcsolódó adatvédelmi rendelkezéseket, adatvédelmi tájékoztatásokat és az érintettek jogait a külön íven létrejött adatkezelési szabályzat és adatkezelési tájékoztató tartalmazza, amely az alábbi helyen érthető el: https://www.anyapartments.hu/adatvedelmi-tajekoztato/
6.15. A Bérlő és a és a szerződés alapján a bérlet tárgyát használni kívánó személy akkor jogosult a bérlet tárgyát használatba venni (a bérlet tárgyát „elfoglalni”), amennyiben a jelen ÁSZF-ben foglalt egyéb feltételek teljesítésén túlmenően
– személyazonosságát megfelelően igazolta igazolványának bemutatásával (lásd alább)
– írásban nyilatkozott a Szolgáltató felé arról, hogy a jelen ÁSZF-ben foglaltakat megismerte és azoknak a vendégekre vonatkozó rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja és ismeri el.
A vendégek tudomásul veszik, hogy a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény 9/H. §-ának értelmében:
(1) A szálláshely-szolgáltató – az érintett és mások jogainak, biztonságának és tulajdonának védelme érdekében, továbbá harmadik országbeli állampolgárok és a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyek tartózkodására vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzése céljából – a bejelentkezéskor a szálláshelykezelő szoftver útján a Kormány rendeletében kijelölt tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen rögzíti
- a) a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő családi és utónevét, születési családi és utónevét, születési helyét és idejét, nemét, állampolgárságát, valamint anyja születési családi és utónevét,
- b) a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személyazonosításra alkalmas okmányának, illetve útiokmányának azonosító adatait, harmadik országbeli állampolgár esetében a vízum vagy tartózkodási engedély számát, a beutazás időpontját és helyét, valamint
- c) a szálláshely-szolgáltatás címét, a szálláshely igénybevételének kezdő és várható, valamint tényleges befejező időpontját.
(2) A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő az (1) bekezdés b) pontja szerinti okmányt a szálláshely-szolgáltatónak az adatok rögzítése céljából bemutatja. Az okmány bemutatásának hiányában a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. Nem kell rögzíteni azt az adatot, amelyet az (1) bekezdés b) pontja szerinti okmány nem tartalmaz.
Ennek megfelelően amennyiben az érintett vendég az előbbiek valamelyikét megtagadja vagy a Szolgáltatót terhelő kötelezettségek teljesítése érdekében nem működik együtt, a Szolgáltató az érintett vendég tekintetében a bérlet tárgyának használatát megtagadja. Ez azonban nem érinti a Bérlő fizetési kötelezettségét.
6.16. A HELKA-ban háziállat nem hozható. Ennek megfelelően a Szolgáltató megtagadhatja a szerződés teljesítését és a bérlet tárgyának használatát, ha a vendég háziállattal érkezik és a háziállattal együtt kívánja igénybe venni a Szolgáltató szolgáltatását. Ezen körülmény azonban a Bérlő fizetési kötelezettségét nem érinti.
6.17. A Szolgáltató megtagadhatja a szerződés teljesítését és a bérlet tárgyának használatát, ha a vendég fertőző betegségben szenved. Ezen körülmény azonban a Bérlő fizetési kötelezettségét nem érinti.
6.18. A nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a HELKA nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében az HELKA-n belül, valamint a teraszokon tilos a dohányzás ideértve az elektronikus cigarettát, a dohányzást imitáló elektronikus eszközt és a hevített dohánytermékek fogyasztását is). Dohányzásra kijelölt hely a kerti pergola mellett található.
6.19. A Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a Bérlő vagy a vendégek extra igényeinek eleget tegyen.
6.20. A Házirendben és/vagy a jelen ÁSZF-ben foglalta megsértése esetén a vendég köteles megtéríteni a Szolgáltatónál ezzel kapcsolatban felmerült többletköltséget, így különösen:
– takarítási költséget
– pótlási költséget
– mosodai/tisztítási költséget
Amennyiben a vendég meg nem engedett helyen dohányzik, úgy köteles 20.000.- forint extra takarítási átalányt fizetni a Szolgáltató részére.
6.21. A becsekkolás során a Bérlő és a vendégek kötelesek tájékoztatni a Szolgáltató, illetve képviselőjét, hogy milyen rongálódások, hibák, hiányosságok vannak a bérlet tárgyát képező apartmanban vagy részben (értve ez alatt a kizárólagos használatú részeket). Ilyen bejelentés hiányában és a bejelentésben nem szereplő hibák, hiányosságok, rongálódások esetében úgy kell tekinteni, hogy azok a becsekkolás során nem voltak jelen és utóbb keletkeztek.
VII. ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÁS ÉS HOZZÁJÁRULÁS
7.1. Szolgáltató tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az adatkezelés jogalapja a GDPR (az EU 2016/679 számú Általános Adatvédelmi Rendelete) 6. cikk (1) bek. b) és f) pontja.
Az adatkezelés célja a jelen megállapodás teljesítése. Az adatkezelés további célja a felek közötti esetleges jogvita során a Szolgáltatónak a kártérítés érvényesítéséhez fűződő jogos érdekeinek érvényesítése.
7.2 Az adatkezelés részleteiről és az érintetti jogokról a Szolgáltató külön íven megszövegezett adatkezelési tájékoztató ad bővebb tájékoztatást.
7.3. A Megrendelő email címére a Szolgáltató abban az esetben küld a promóciós ajánlatokat, amennyiben ehhez a Megrendelő írásban kifejezetten hozzájárul.
VIII. PANASZKEZELÉS
8.1. A Megrendelő panaszát e-mailben a helka@anyapartments.hu e-mail címre megküldve vagy postai úton a 8638 Balatonlelle, Napospart utca 2. postacímre küldheti meg a Szolgáltató részére. A Megrendelő panaszát személyes átvétel estén a személyes átvétellel egyidejűleg szóban is előadhatja.
8.2. A Szolgáltató köteles 30 napon belül a 8.1. pont szerinti panaszt kivizsgálni, és ennek eredményéről a Megrendelőt tájékoztatni.
8.3. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.
8.4. A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Megrendelő békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
A Szolgáltató székhelye és a HELKA helyszíne szerint illetékes békéltető testület és elérhetőségei:
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület
E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
Telefon: +36 72 507 154
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Honlap: https://baranyabekeltetes.hu/
8.5. Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
8.6. A Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
- EGYÉB RENDELKEZÉSEK
9.1. Felek kézbesítési fikció alkalmazásában állapodnak meg, oly módon, hogy az egymáshoz intézett és postai úton ajánlott levél formájában feladott írásbeli nyilatkozatukat a feladástól számított tizedik napon akkor is kézbesítettnek kell tekinteni, ha a levelet a címzett nem veszi át.
9.2. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Polgári Törvénykönyv, illetve a magyar belső jog alkalmazandó.
9.3. A Felek a szerződésből eredő jogvitáik elbírálására kikötik a magyar bíróságok kizárólagos joghatóságát.
ÁSZF MELLÉKLETEI
- számú melléklet – Házirend
HELKA APARTMANHÁZ
H-8638 Balatonlelle, Mátyás király u. 1.
Tel: +36-20-236-1800
Email: handtkft@gmail.com
NTAK szám: EG25110221
Üdvözöljük a Helka Apartmanházban!
Kérjük, hogy a zavartalan pihenés és a kellemes nyaralás érdekében figyelmesen olvassa el házirendünket, és tartsa be az abban foglaltakat. A házirend elfogadása a szállás igénybevételének feltétele.
1. Általános szabályok
Az apartmanházban kizárólag a bejelentett, regisztrált vendégek tartózkodhatnak. A házirend megszegése esetén az üzemeltető jogosult a szerződés azonnali felmondására, a vendégek elszállásolásának megszüntetésére.
Látogatót kizárólag az üzemeltető előzetes engedélyével lehet fogadni. Idegenek beengedése nem megengedett.
2. Érkezés és távozás
- Érkezés: 14:00 órától
- Távozás: legkésőbb 10:00 óráig
A kulcsot kérjük az üzemeltetőnek visszaadni. Elvesztés esetén a kulcs pótlásának és a zárcsere költségei a vendéget terhelik.
3. Felelősség és károkozás
- A vendégek a berendezések nem rendeltetésszerű használatából vagy a házirend megszegéséből eredő károkért anyagi felelősséggel tartoznak.
- Az apartmanban harmadik személynek okozott kárért a vendég személyesen felel.
- A vendégek értéktárgyaiért az üzemeltető nem vállal felelősséget.
4. Nyugalom és viselkedés
- Kérjük, ne zavarják a többi vendég nyugalmát.
- Csendes pihenőidő: 23:00–07:00 között.
- Hangoskodás, kirívó viselkedés nem megengedett.
5. Berendezések és felszerelések
- A bútorokat, dekorációs tárgyakat kérjük, ne mozdítsák el.
- A beltéri eszközöket (pl. TV, székek, ágynemű stb.) ne vigyék ki az apartmanból.
- Kivitt eszközöket (pl. konyhai felszerelések) használat után kérjük visszavinni az adott apartmanba.
A felszereltség minden apartmanban: TV, hűtő fagyasztóval, mikrohullámú sütő, elektromos főzőlap, vízforraló, kávéfőző, kenyérpirító, edények, evőeszközök, poharak, hajszárító, ruhaszárító. Távozáskor az üzemeltető leltárt készít, hiány esetén a vendég köteles azt megtéríteni.
6. Takarítás és hulladékkezelés
- A vendégek a házat tisztán kapják meg, az itt-tartózkodás alatt a tisztaságról maguk gondoskodnak.
- Minden apartmanban biztosított: seprű, felmosó.
- A konyhai szemetes megtelte esetén kérjük a hulladékot a ház előtt található nagy kukába üríteni.
7. Dohányzás
- Az épületben tilos a dohányzás és füstölők használata.
- Kijelölt dohányzóhelyek: a tűzrakóhely környéke, teraszok, erkélyek – mások zavarása nélkül.
- Kérjük, használjon hamutartót!
8. Tűzrakás, bográcsozás, grillezés
- Tüzet kizárólag a kijelölt helyen lehet rakni, a tűzvédelmi szabályok betartásával.
- A tűzrakó hely használata előtt győződjön meg a szükséges oltóanyag meglétéről.
- Műanyag, gumi és egyéb nem természetes anyagok égetése szigorúan tilos!
- A grillezés, bográcsozás szándékát kérjük előre jelezni.
- Gyermekek csak felnőtt felügyeletével tartózkodhatnak a tűzrakó környékén.
9. Medence használat
- A medencét mindenki saját felelősségére használhatja.
- Gyermekek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodhatnak a medencében és annak környezetében.
- Étel, ital, alkohol fogyasztása a medencében tilos.
- Használat előtt kérjük zuhanyozzon le.
- Ugrálni, a medence szélére kapaszkodni veszélyes és tilos.
- A medence gépészeti berendezéseihez hozzányúlni szigorúan tilos – az ebből eredő károk megtérítése a vendéget terheli.
10. Kert és biztonság
- A kertet kertész gondozza – kérjük, ügyeljenek a növények épségére!
- Kárt okozó magatartás esetén az üzemeltető jogosult a vendég azonnali eltávolítására.
- Távozáskor és éjszakára kérjük az ajtókat, kapukat bezárni.
11. Háziállatok
- Az apartmanházba háziállat nem hozható be – köszönjük megértésüket!
12. Parkolás
- Parkolás az apartmanház előtti kijelölt területen lehetséges.
- Apartmanonként 1 autó számára tudunk parkolóhelyet biztosítani.
- Kérjük, úgy parkoljanak, hogy ne akadályozzák más vendégek mozgását.
13. Hibabejelentés
Bármilyen meghibásodást vagy rendellenességet kérjük haladéktalanul jelezzenek az üzemeltetőnek személyesen vagy telefonon, a nagyobb károk megelőzése érdekében.
Jó pihenést és kellemes kikapcsolódást kíván Önnek a Helka Apartmanház üzemeltetője és csapata!
📞 Kapcsolat: +36 20 236 1800 – Mónus Szilvia